FAQ / SOALAN LAZIM
1. Bagaimana caranya untuk mendapatkan rawatan kepakaran ?
Anda perlu diperiksa oleh pegawai perubatan di klinik kesihatan terlebih dahulu sebelum dirujuk kepada doktor pakar yang berkaitan.
2. Berapakah caj kemasukan @ cagaran hospital bagi warganegara dan bukan warganegara ?
3. Siapakah yang boleh mendapat pemotongan atau pengecualian bil hospital ?
4. Apakah penyakit berjangkit yang dimasukkan ke wad dikecualikan dari bayaran?
5. Apakah dokumen-dokumen yang perlu dibawa semasa mendapatkan rawatan atau kemasukan bagi tujuan pengecualian bayaran ? Kad Kebajikan Masyarakat, Kad Pencen, surat sekolah, surat pengesahan (GL)
6. Apakah yang dimaksudkan dengan kes-kes kecemasan bagi tujuan rawatan di Jabatan Kecemasan ?
7. Adakah waris dibenarkan menunggu pesakit di dalam wad?
8. Adakah pihak hospital bertanggungjawab di atas kehilangan harta benda atau kenderaan pesakit / waris?