Selasa, 25 April 2017
- - - - - -
A+ R A-
×

Notis

One of the files that is needed for the correct operation of the System - CW Gears plugin appears to be missing! Please install a fresh copy of the latest version to fix this issue.

Piagam Pelanggan

  • Diterbitkan: Rabu, 31 Disember 2014 01:23
  • Ditulis oleh Administrator
  • Jumlah paparan: 1025

PIAGAM PELANGGAN BAHAGIAN PENGURUSAN

Kami berjanji untuk memberikan perkhidmatan yang telus, mesra dan profesional kepada semua pelanggan

UNIT SUMBER MANUSIA :

  • Menguruskan perakuan pelantikan, pengesahan dalam perkhidmatan pemberian taraf berpencen, permohonan pelepasan/perletakan jawatan dan penyelarasan gaji dalam tempoh 5 hari bekerja dari tarikh penerimaan dokumen
  • Menguruskan permohonan persaraan dan gantian cuti rehat dalam tempoh 7 hari bekerja dari tarikh penerimaan dokumen
  • Memberikan maklumbalas permohonan pertukaran dalam negeri (Gred 44 ke bawah) dalam tempoh 4 hari bekerja dari tarikh penerimaan dokumen
  • Menguruskan permohonan pemangkuan/kenaikan pangkat dalam tempoh 7 hari bekerja dari tarikh penerimaan dokumen

UNIT PENTADBIRAN :

  • Mencari dan mengedarkan fail yang dipohon dalam tempoh 20 minit
  • Memberi maklumbalas permohonan kenderaan jabatan dalam masa 15 minit selepas menerima borang permohonan
  • Menyediakan bekalan alat tulis yang dipohon dalam tempoh kurang dari 3 hari bekerja
  • Mendaftarkan aset baru dalam masa 14 hari bekerja dari tarikh penerimaan aset

UNIT LATIHAN :

  • Menguruskan permohonan untuk mengadakan kursus di hotel/di luar premis KKM dalam tempoh 4 hari bekerja dari tarikh penerimaan dokumen
  • Menguruskan pencalonan peserta kursus dalam tempoh 7 hari bekerja selepas mendapat kelulusan KKM

UNIT KEWANGAN :

  • Menguruskan pengeluaran Pesanan Tempatan bagi permohonan perolehan bekalan/perkhidmatan dalam tempoh 4 hari bekerja
  • Menguruskan perolehan bekalan/perkhidmatan secara sebutharga dalam tempoh 30 hari
  • Menguruskan perolehan bekalan/perkhidmatan secara tender dalam tempoh 90 hari
  • Menguruskan bayaran bil dalam tempoh kurang daripada 14 hari

UNIT PEMBANGUNAN :

  • Menguruskan permohonan/perlanjutan penyewaan premis dalam tempoh 7 hari bekerja dari tarikh penerimaan dokumen
  • Menguruskan permohonan perolehan tanah untuk projek Rancangan Malaysia dalam masa 14 hari tarikh permohonan diterima

UNIT TEKNOLOGI MAKLUMAT :

  • Memberi maklumbalas berhubung permasalahan ICT di JKNT dalam tempoh 2 hari bekerja daripada tarikh permohonan diterima
  • Menguruskan permohonan membuka akaun emel bagi penjawat di JKNT dalam tempoh 5 hari bekerja daripada tarikh permohonan diterima

UNIT PSIKOLOGI DAN KAUNSELING :

  • Memastikan permohonan mendapatkan perkhidmatan psikologi dan kaunseling diproses dalam tempoh 5 hari bekerja dari tarikh permohonan diterima
  • Memastikan perkhidmatan psikologi dan kaunseling diberikan kepada persetujuan dan kehadiran pelanggan

PIAGAM PELANGGAN BAHAGIAN KESIHATAN AWAM

tiada maklumat

 


 

PIAGAM PELANGGAN BAHAGIAN PERUBATAN

Kami berjanji untuk :

  • Menyedia dan memberi perkhidmatan perubatan yang berkualiti, saksama dan mesra pelanggan di semua hospital di negeri Terengganu.
  • Memberi sokongan penuh kepada semua hospital dalam pelaksanaan Misi dan Visi Kementerian Kesihatan Malaysia.
  • Memberi kerjasama erat kepada agensi-agensi lain dalam membangunkan taraf kesihatan rakyat.
  • Menjalankan penguatkuasaan semua akta-akta yang berkaitan dengan adil dan penuh kerahsiaan.

 


 

PIAGAM PELANGGAN BAHAGIAN PERGIGIAN

Kami komited untuk memberi perkhidmatan yang profesional, mesra dan telus.

UNIT PERKHIDMATAN :

Kami berjanji :

  • Memastikan proses pengesahan dalam jawatan dan taraf berpencen diproses dalam tempoh 5 hari bekerja setelah menerima dokumen yang lengkap dari daerah
  • Memastikan permohonan pertukaran diberi maklumbalas dalam tempoh 5 hari bekerja setelah menerima dokumen yang lengkap dari daerah

UNIT KEWANGAN :

Kami berjanji :

  • Memproses tuntutan perjalanan dalam masa 5 hari bekerja selepas menerima dokumen yang lengkap daripada pegawai
  • Memproses bil-bil tuntutan yang diterima daripada pembekal dalam masa 5 hari bekerja
  • Menyediakan bekalan alat tulis yang dipohon dalam tempoh kurang dari 3 hari bekerja
  • Mendaftarkan aset baru dalam masa 14 hari bekerja dari tarikh penerimaan aset

PIAGAM PELANGGAN PERKHIDMATAN KESIHATAN PERGIGIAN :

Pelanggan yang dihormati :

  • Perkhidmatan akan diberi secara mesra, profesional dan mengikut keutamaan
  • Pendaftaran akan dibuat dalam tempoh 15 minit
  • Pemeriksaan/rawatan akan diberikan dalam tempoh 30 minit selepas pendaftaran kecuali dalam keadaan yang tidak dapat dielakkan
  • Maklumat kesihatan pergigian anda akan dirahsiakan, tertakluk kepada undang-undang

 


PIAGAM PELANGGAN BAHAGIAN FARMASI

  • Setiap pelanggan boleh mendapat penjelasan, maklumat dan nasihat mengenai perkhidmatan yang disediakan
  • Setiap pelanggan akan dilayan dengan baik, mesra, bertimbang rasa, hormat, jujur dan amanah
  • Setiap pelanggan akan diberi perkhidmatan secara profesional
  • Setiap aduan yang berkaitan akan diambil tindakan sewajarnya
  • Bekerjasama dengan agensi penguatkuasa yang lain dalam perkara yang berkaitan
  • Setiap permohonan lesen racun baru yang lengkap akan diproses dalam tempoh 10 hari bekerja

 


PIAGAM PELANGGAN BAHAGIAN KESELAMATAN DAN KUALITI MAKANAN

 

  • Memastikan penyediaan, penjualan dan penyimpanan semua bahan makanan adalah bersih dan selamat serta mematuhi Akta Makanan 1983, Peraturan-Peraturan Makanan 1985 dan Peraturan Kebersihan Makanan 2009
  • Memastikan supaya semua bahan makanan yang dijual adalah :
    • bebas daripada pencemaran dan penambahan aditif makanan yang tidak diperlukan dan bertujuan penipuan
    • mematuhi peraturan-peraturan dan undang-undang yang ditetapkan
    • dilabel dan diiklan dengan mencukupi serta memberi gambaran sebenar mengenai kandungan makanan tersebut
  • Memastikan semua bahan makanan yang diimport ke negara ini adalah selamat dan mematuhi Akta Makanan 1983 dan Peraturan-Peraturan Makanan 1985
  • Memastikan makanan yang dieksport oleh negara ini mematuhi perundangan-perundangan yang dikehendaki oleh negara pengimport dan mematuhi Peraturan-Peraturan Makanan (Pengeluaran Sijil Kesihatan bagi Eksport Ikan dan Keluaran Ikan ke Kesatuan Eropah) 2009 bagi eksport ikan dan keluaran ikan ke pasaran EU
  • Memastikan orang ramai menerima maklumat yang tepat mengenai aspek keselamatan makanan dan kebersihan makanan

 


 

PIAGAM PELANGGAN CAWANGAN PERUBATAN TRADISIONAL & KOMPLEMENTARI

Kami komited :

  • Memberi perkhidmatan penggunaan Perubatan Tradisional dan Komplementari yang betul dan bersesuaian di dalam sistem penjagaan kesihatan primer
  • Sentiasa memastikan kualiti dan keselamatan amalan tradisional dan komplementari kepada pelanggan
  • Sentiasa memastikan hak peribadi (privacy) dan kerahsiaan pelanggan dijaga
  • Menguruskan masa menunggu bagi pendaftaran adalah-15 minit dan sebelum sesuatu prosedur adalah -20 hingga 30 minit

                          


 

Jabatan Kesihatan Negeri Terengganu
Tingkat 5, Wisma Persekutuan, Jalan Sultan Ismail, 20920 Kuala Terengganu.
Tel : 09-6222866| Faks : 09-6248367 

Emel : tanya_jknt@moh.gov.my


Hakcipta © 2016 Jabatan Kesihatan Negeri Terengganu. Hak Cipta Terpelihara.
Penafian : Jabatan Kesihatan Negeri Terengganu (JKNT) tidak bertanggungjawab di atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan informasi yang diperolehi daripada portal ini dan penggunaan Google Translate untuk Bahasa Inggeris dan bahasa asing adalah tidak tepat.

       

   
Dasar Privasi | Dasar KeselamatanNotis HakciptaPenafian |
Penafian-Google Translator
| Polisi AgensiSoalan Lazim
| Versi Mobile |
Kemaskini Terkini : 08 MAC 2017 GMT+08:00
Paparan Terbaik : Firefox 7+ atau Internet Explorer 9+ atau Safari 5+ atau Chrome dengan resolusi minimum 1280 X 1024.
 

 

Statistik Pengunjung

7.png3.png4.png3.png3.png
Hari Ini:47
Semalam:106
Minggu Ini:153
Bulan Ini:4796
Jumlah:73433

Selasa, 25 April 2017